Görbe tükör Rólunk - Nekünk

Anyai döntések - minden nézőpontból ;)

Anyai döntések - minden nézőpontból ;)

Egy igen hasznos könyvnek indult...

2018. szeptember 22. - Anett0721

"Gyeses" anyaként az ember lánya sok mindent kezdhet magával, ha van rá idő, alkalom és energia. És persze ötlet. Örmény nyelv elsajátítása, kosárfonó tanfolyam vagy akár levelező képzéses rakéta-tervezés, kiben mihez van vállalkozó kedv és érdeklődés. Én írni kezdtem. Voltaképpen az ábécé elsajátítása óta ezt tettem, hol versek, hol mesék formájában, húgom óvodai ballagójával kezdtem, amit az ovitól búcsúzó csipet-csapat elszavalt, megsiratva az óvónéniket. 

Amikor édesanya lettem, kézenfekvő volt, hogy úgy írnék valamit...de valami igazán hasznosat. Nem akarom leírni hogy ÉN mit szeretek az anyaságban, vagy ÉN mit főzök a fiamnak, adok-e neki cumit és elítélem-e például a hordozást vagy sem, jónak tartom-e az üveges bébiételt vagy sem. Mert ezekből az írásokból millió van. Mindenkinek van meggyőződése, elvei, ötletei, hogy miként és hogyan AKARJA és FOGJA gondozni, nevelni a kisembert, akivel összebútorozik közel 9 hónapnyi várakozás után. Tanácsok, "én így csinálom, tedd Te is mert ez bevált", "szerintem ez szuper, a másik megoldás egészségtelen"...ez nekem olyan hiányérzetet adott, már akkor is, amikor olvasgattam a sok fórumot, blogot, könyvet. Mert minden egy oldalról van megközelítve, az író véleményét tükrözi, de én nem ismerem őt, és ő nem ismeri a babámat.

Én nem szerettem volna ilyen könyvet írni. Engem sokkal inkább az érdekelt, hogy körbejárjam a lehető ÖSSZES döntési lehetőséget és pro és kontra gondos analízise után ÉN dönthessek, melyik a szimpatikus. A babakocsi vagy a kendő? A sokáig szoptatás vagy a tápszer? A babaúszás vagy annak mellőzése? Nyilvános szoptatás? Otthonszülés? Falu vagy város? Császár vagy természetes szülés? MINDENNEK akartam tudni, olvasni, ÉRTENI a jó és rossz oldalát is. Eldöntöttem: összeszedem. Fórumokról, beszélgetések tömkelegéből, tapasztalatok ezreit elolvasva, és ezt fogom leírni egy szép, hosszú és barátságos könyvben. Vita, okoskodás nélkül, tárgyilagosan és részletesen, hogy mindenki szabadon dönthessen, aki elolvassa. Talán többet segítek így más szülőknek, mintha azt írnám le, hogy mit főztem ma Pistikének és milyen ovit ajánlok. Mert nem tudhatom, TE és a BABÁD mire vágytok. Úgy gondoltam, olvass el minden szempontot, és Dönts.

Egy igen hasznos könyvnek indult......végül blog lesz belőle. Hogy miért döntöttem végül így? Azért, mert így Többetekhez eljut. Könyvet olvasni egy kisbaba vagy totyogó mellett? Mission impossible. De altatás közben, telóról,  egy-egy blogposzt belefér, nem igaz? :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://anya-lizis.blog.hu/api/trackback/id/tr10014255917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása